Hyper Japan.

Fikk ikke mer enn kommet hjem fra Hellas før turen gikk videre til Japan. Heldigvis slapp vi å reise så langt da Japan kom til England. Søndag ble tilbragt på Hyper Japan Festival sammen med andre "vanlige" deltagere og hundrevis av anime/manga figurer. En koselig mann fra Japan Airlines bretta origamifugler og eg stakk av med en av kreasjonene hans. No pryder den hylla mi i studio som forøvrig allerede er overpryda og lider av plassmangel.

Før vi dro til Santorini hadde eg og engelskmannen et løfte om å være sukkerfri frem til avreise. Dette løfte holdt vi og var sukkerfri i godt over en måned, og 5 dager inn i ferien. En fancy restaurant i Oia fikk oss til å sikle på dessertmenyen. Siden det var bursdagen min sa vi ha det bra til sukkeropphold og hei til søtsaker.

Sukkersjokket kom da vi skulle spise lunsj. Etter å ha vandra i mange timer blant krigende grønnhårede spillfigurer, rumlet det i både små og store mager. Vi gikk inn på en kinesisk buffet restaurant. Kinesisk, grøsser enda bare ved klangen av ordet. Siden 24. oktober ifjor har eg ikke inntatt en eneste form for kinesisk rett. Bare lukten av kinamat får meg til å bli grønn i trynet, da det var denne type mat som ga meg matforgiftning for 9 måneder siden. Heldigvis var det buffet restaurant og man kunne velge hva enn man måtte ønske av både forretter, middager og desserter. I mitt tilfelle tok eg igjen for alle ukene uten sukker og gikk rett til dessertdisken. Søtsaker til lunsj og litt mer søtsaker til dessert. Eg feiret med andre ord Hyper Japan i rett stil. Kroppen min har ikke hatt så mye sukker i seg på en og samme gang på evigheter, hjertet banka alt det kunne.

No har kroppen funnet tilbake til stabilt sukkernivå, men eg fyller på den igjen med Pocky kjeks, som eg kjøpte igår, til frokost. Da kjeksene er rimelig dyre og omtrent umulig å finne, annet enn i Chinatown, ble lageret fylt opp. £24.90 kjeksverdi er snart spist opp. Eksklusiv frokost.

Bare sånn for morohetens skyld, og for anledningen, legger eg ved et bilde fra min tid som animefigur. Den varte i en dag, mer korrekt en kveld, og har siden aldri blitt forlenga. Det er ingen hemmelighet at MacGyver var helten min i mine yngre dager, ei heller en hemmelighet at han enda er.

#japan #hyperjapan #manga #anime #origami #festival #O2 #london #england #uk #storbritannia #lunsj #dessert #pocky #macgyver #karneval

mamsi

13.07.2015 kl.18:39

Fin meny og fine personer i det siste bildet :-)

13.07.2015 kl.21:38

mamsi: Fin meny, men gjerne ikke den sunneste. Vet ikke helt om fin er ordet å bruke for bildet, men haha, jo takk.

Nicole

14.07.2015 kl.15:31

Å gud, nå skvatt jeg!! Trodde serr at du dro til Japan bare noen uker etter at vi hadde vært der. Så synd det hadde vært! Men godt å se at du også har omfavna cosplay og pocky, om det så bare er i London :D

15.07.2015 kl.08:17

Nicole: Haha, det ville vært enda mer antiklimaks enn dagen etter Vegasfesten tror eg! No har eg gått tom for Pocky og eter ertechips istedet. Ikke det mest smakfulle på egenhånd desverre.

26, Utlandet

Nordmann som vandrer rundt i Londons gater. Brite på ubestemt tid. Teen har ikke gått til hode på meg enda, og Heinz sine hvite bønner i tomatsaus forblir uåpnet på boks. Fotografiapparatet er mitt smykke. No om dagen er eg ofte å se med 5 forskjellige barnevogner med søtnoser i, eller med en kjøkkensleiv i hånda. Hovedsaklig bruker eg mine egne foto/video/tekster, om ikke annet er nevnt. Det betyr klask klask på stumpen og fy fy om innhold brukes uten samtykke.